torsdag 13 december 2012

m.O.r.G.o.n.P.a.S.s.e.T.

Avslutade gårdagskvällen på ett bra sätt - tränade innebandy. Som jag saknat det - inser det först nu när jag äntligen tagit chansen att komma igång med det igen! 

Således blev det lite sent i säng och klockan ringde tidigt. I vanliga fall brukar torsdagar innebära gympa för Nellan och träning på gymmet för mig samtidigt, men denna dagen är inte som alla andra eftersom det är Lucia. Idag blir det julmarknad på skolan efter jobbet och efter julmarknaden ska vi till kyrkan och kolla på barnen när de lussar - ska bli så roligt. 

Denna morgon hade jag inte något val - om jag ville få till min löpning så var det nu på morgonen det skulle ske. Upp galet tidigt och lite för lite sömn men det räknar jag med att ta ifatt inatt! 

Lite seg till en början - mör kropp efter gårdagen men jag gillar det! Började lugnt och ökade farten successiv men sprang lugnt hela passet - kände att det var det kroppen ville. Ger den chans att återhämta sig innan nästa kvalitetspass! Idag blev det totalt 10k på 52 minuter - det är inte vidare snabbt men tycker det är ok för morgonjogg...

Glömde nästa berätta om något häftigt - i går på innebandyn skulle vi köra 3*10 av sit -ups, armhävningar och höga hopp. Jag började med armhävningar och kände mig stark - gjorde något jag aldrig trodde att jag skulle klara - jag gjorde 30 st på rad! Galet! Men min alternativa träning har gett resultat och jag är så nöjd - nu gäller det bara att hänga i och fortsätta kämpa!

Inga kommentarer: