fredag 14 december 2012

T.g.i.F.

Skönt att efter en stressig vecka tillåta mig att varva ner på fredagen. Sov länge och sedan väntade en kort dag på jobbet. Var iväg med några arbetskamrater på ett Julbord och när det var avklarat vid tvåsnåret åkte vi hem.

Bytte om till löpkläder för att hinna med en tur ute innan mörkret kom. Sambon ville hinna med att gymma så det blev lite stressigt.
Sprang ut i underbara skogen. Blev lite förvånad när jag upptäckte att de inte kört skoter på hela min löpvända. Fick börja med att springa i lössnö - helt underbart var det. Passerade en väg och  tog in på en lite större led - Bergslagsleden och där hade skotrarna varit ute. Skoterspåren var mjuka och riktigt tuffa att springa i - insåg efter en bit att jag fick revidera min tänkta vända om sambon skulle hinna till gymmet den tid han tänkt. Pulsade på i snön i drygt 7k och det var helt underbart. På slutet kom mörkret, något jag inte räknat med - troligen för att jag är lite lätt förvirrad för tillfället.

Passade på att springa lite väg - skönt att slippa pulsa och jag njöt av att vara ute. Tiden jag hade tillgodo var drygt 75 minuter och första 7k tog lång tid... Men inte någon mening att stressa i snön, stor riska att jag gör mig illa då och det är det inte värt. Fina 12k blev det innan jag kom hem.

Inga kommentarer: