lördag 19 januari 2013

ä.N.d.r.A.d.e. .P.l.a.N.e.R.

Planen idag var att vila och låta kroppen återhämta sig för att springa långpass imorgon. Ursprungsplanen ändrades eftersom förutsättningarna blev andra... Dottern åkte iväg till en kompis för att leka hela dagen och sambon skulle till gymmet. Valet stod mellan att se på tv-serier i soffan eller följa med till gymmet - självklart valde jag gymmet, soffan finns kvar imorgon.

Tanken var långpass - om kroppen ville samarbeta vill säga. Tog det lite lugnt till en början och kroppen kändes pigg. Ökade sakta men säkert tempot på bandet och det kändes inte särskilt jobbigt, men jag var lite orolig att jag skulle gå ut för hårt och stumna helt efter ett tag. 

Planen var att springa minimum 24k - om kroppen ville det så att säga. Första timmen på bandet hade jag sambon bredvid mig på bandet och det var kul med sällskap. Kallt ute idag vilket troligen var en av anledningarna till att det till min stora glädje hela tiden var mycket folk på gymmet - mycket lättare och roligare att springa på bandet när jag inte är själv utan finns lite att titta på. 

Spenderade idag totalt 124 minuter på löpbandet och det resulterade i 26k. 26 sköna kilometer - idag gick det bra från den första till den sista kilometern. Benen var pigga och det kändes riktigt bra att springa idag. Riktigt nöjd när jag gick av bandet idag - känslan var att jag kunnat springa hur länge som helst - men ville inte låta sambon vänta hur länge som helst. 

26 sköna kilometer och jag är nöjd över de ändrade planerna - imorgon blir det vilodag - hela långa dagen!

Inga kommentarer: