lördag 19 januari 2013

d.A.g.e.N. e.F.t.E.R.

Arbetsveckan avslutades med ett pass på gymmet tillsammans med M. Jag började med ett distanspass på bandet - 8k stod på schemat och 8k sprangs. Enligt träningsplanen skulle passet löpas på sub 38min. Sprang lugnt och jämnt och passet kändes bra från första till sista löpsteget. 

Passet avklarades på 37:30 och det kändes lätt och bra. Ganska mycket folk i gymmet och det underlättar när det finns lite att titta på när jag springer. 

Efter löpningen blev det lite styrka. Gick in i mitt favoritrum - friviktsrummet. Jag gillar fria vikter och att pressa mig själv. Försökte att köra tufft, gick på tunga vikter och det var tufft! Skönt att få låta överkroppen jobba lite efter att benen fått sitt. Kroppen blev snabbt trött och efter 30 minuter styrka var det skönt att gå upp i bastun och bara njuta. 

Hade en trött kropp på kvällen och har därför bestämt mig för att lägga långpasset imorgon och låta min kropp vila idag.

Inga kommentarer: