torsdag 17 januari 2013

i.n.T.e.r.v.A.l.l.E.r.

Torsdag idag och dags för hela familjen att träna. Planen var att eventuellt springa ett pass på morgonen, men det blev sent igår efter innebandyn och jag var riktigt trött imorse. 

Planen för dagen var lite kortare och snabbare intervaller - ett enkelt men roligt upplägg som jag gillar... 700m intervall speed 16 varvat med lugn mellanjogg speed 10. Värmde upp 1k - skulle gärna ha värmt upp längre men det är lite stressigt på torsdagar när jag vill få ut så mycket jag kan på den lilla tiden jag har. 

Första intervallen drog igång och det kändes i kroppen att det var ett tag sedan jag sprang så pass fort - men benen hängde med och jag kunde springa med god teknik genom hela intervallen. Ruset och känslan efter den första fick mig att inse att jag saknat att springa riktigt fort - så underbart att få utmana mig själv och känna mig snabb. 

Andra intervallen gick även den bra och jag såg sakta men säkert hur gymmet fylldes med folk, väldigt många som tränar i början på året... Jag är glad över alla "nya" och "nygamla" som hittar till gymmet, det är så mycket roligare att träna när det finns lite folk att titta på när det känns lite jobbigt. 

Intervallerna kändes bra och totalt hann jag med 12 st intervaller innan dottern var klar med sin gymnastik. Svettiga och nöjda gick vi upp till omklädningsrummet där dottern snabbt hoppade in i bastun medan jag stretchade ordentligt. Även jag hann med att duscha och basta lite innan vi var klara. Gick ner i gymmet och sade hej till M som precis kommit hem och börjat sitt pass - nu ska vi snart äta sen middag, hela nytränade familjen!

Inga kommentarer: