onsdag 16 januari 2013

m.o.R.g.o.n.D.i.s.T.a.N.s.

Uppe tidigt i morse - låg i sängen och var trött - överlade med mig själv och idag vann "rätt" sida. Det som motiverade mig till att gå upp var vetskapen om att jag blir så mycket tröttare om jag somnar om och sover lite till.

Denna morgon var det 8k distans på morgonen. Laddade upp med datorn och avsnitt av The Biggest Loser på datorn - ett riktigt motiverande program att ha på medan jag tränar. 8k - känns som ingenting - eller åtminstone som ett kort pass! Allt under 10k känns kort - mycket lättare att få till ett morgonpass i hyfsat tempo när det inte känns så långt. 

Jobbade mig igenom kilometer efter kilometer och det kändes riktigt bra. Lite halvseg i kroppen men det anser jag är helt naturligt så tidigt på morgonen. 8k - genomfört i planerat tempo - sub 38 min!

Inga kommentarer: