tisdag 15 januari 2013

s.T.a.r.K.a.r.E.

Kvällen har ägnats åt hushållssysslor till stor del men jag har även hunnit ett styrkepass här hemma nere i källaren. 

Så enkelt och snabbt när jag börjat men så svårt att ta mig tid och komma mig för...

Inledde med en planka - är väldigt svag i den övningen och det ska jag försöka råda bot på... Maxade och orkade hålla position 1:45. 

Utfallssteg mot stepbräda - i famnen hade jag en 5kgs vikt - totalt blev det 140 utfall, 70st per ben. 

Körde sedan en egen liten cirkel med fyra övningar:
  1. Första övningen var tåhävningar, hade 5kg viktplatta i famnen och gjorde totalt 3*25 repetitioner.
  2. Efter tåhävningarna fortsatte jag jobba med benen och körde sumohopp, även här var det 3*25 upphopp och de sista var tuffa...
  3. Armarna fick sig också en omgång - serien såg ut enligt följande: 3*20. Skön känsla!
  4. Sist i cirkeln var rygglyft 3*25 repetitioner gjordes. 
Sist ut var en till planka - även denna gång höll jag ut 1:45.

Snabbt, enkelt och jobbigt - det gillas och ska upprepas flera gånger! Förhoppningsvis minst 2ggr per vecka.

Inga kommentarer: