tisdag 15 januari 2013

t.U.f.f. T.i.s.D.a.G.

Dagens tuffa morgonpass bjöd på ett gäng trösklar. Utgick från förra veckans upplägg men ökade med en tröskel... 

Som alltid lite halvjobbigt att gå upp så pass tidigt men upp kom jag. Tisdagar är numera synonymt med tuffa pass och de är numera heliga. När jag vet att det kommer ett tufft pass på tisdagen så hinner jag förbereda mig mentalt för det under måndagen - samt jag kan med gott samvete ta det väldigt lugnt på måndagen och vila upp mig inför det som kommer.

Började med 2k uppvärmning - tuffast på hela passet är att värma upp eftersom det är då jag vaknar till. Efter uppvärmningen kom den första tröskeln - 2k speed 14.5. Första kilometern känns riktigt lätt och sedan blir det successivt tuffare. 500m joggvila mellan trösklarna - lagom tid för att hinna bygga upp pannbenet igen och för att känna mig motiverad att ge mig på nästa tröskel. Idag blev det totalt 4st trösklar - en mer än vad jag gjorde förra veckan. Känslan i den sista tröskeln var ungefär densamma som i den första - första kilometern går hur enkelt som helst, först i sista halvan som det blir lite jobbigt. 

Nu väntar en heldag på jobbet och vad som sker till kvällen får vi se - planen finns att köra lite styrka men får se om lusten finns ikväll!

Inga kommentarer: