söndag 13 januari 2013

g.O.t.t. O.c.H. b.L.a.n.D.a.t.

En konstig dag - mår kanske inte jättejättebra men hoppas på dagen slutar bättre än den började. 

Eftermiddagen blev det lite träning. Var mer eller mindre tvungen att träna på mitt Funktionella Pass eftersom jag inte kört det på ett par veckor - vill gärna att det sitter bra imorgon! 25 minuter tog det och det kändes bra genom hela passet - riktigt glad att jag tog tag i det. 

Valde sedan att köra ett kortare pass på bandet - eller på schemat för veckan som gått fanns ett kort 5k pass med och idag var det dags att klämma av det. Att hoppa upp på bandet för att springa 5k kräver inte någon större förberedelse - 5k känns förhållandevis kort! Magen var tog och skrek efter mat men visste att jag inte skulle få träningen om jag lyssnade på den. Satte på lite bra tv på datorn och startade bandet. Kilometerna flög förbi och det kändes nästan inte som att jag hann börja innan jag skulle gå av - skönt att få uppleva den känslan ibland!

Dagens mix avslutades med lite egenkomponerad styrka. Började med utfall med vikt i famnen mot step - brädan. Gjorde 120 utfall totalt - dvs 60 per ben. Efter utfallen gjorde jag tåhävningar 3*25 - och dessa varvade jag med sumohopp där jag körde samma antal repetitioner. Maxade plankan och klarade pinsamt nog inte mer än 1.30 - dottern tyckte att det såg lite lite ut och gjorde plankan hon med och slog mig med hästlängder. Efter plankan blev det armhävningar - 3*15 - kändes bra. Planerade även in lite rygglyft och körde 3*15. En övning till gjorde jag men kommer inte på något bra namn på den... Ett riktigt bra roligt och effektivt pass. Detta ska jag köra fler gånger - gärna ett par gånger per vecka! 

Härligt trött i kroppen när jag och dottern slappar med BingoLotto!

Inga kommentarer: