onsdag 23 januari 2013

k.A.l.l.T.

Planen var att gå upp tidigt imorse och springa några kilometer. Det blev inte som planerat - det var alldeles för skönt i den varma sängen!

När jag åkte till jobbet imorse var det 22 grader kallt ute - inte konstigt att jag hade det så skönt i sängen under dubbla täcken. För att få till mitt pass fick jag planera om. Packade min träningsväska med mina varmaste träningskläder och förberedde mig för ett kort distanspass när dottern var på Bollskoj. Laddade under dagen och när jag lämnade jobbet var det bara 15 grader kallt ute. 

Ordnande lite med logistiken - det är lite rörigt för tillfället då jag är billös ett par dagar, synkroniserar mina dagar med mamma och lånar hennes bil lite. Efter att jag lämnat bilen vid mammas jobb sprang jag därifrån och ner mot Bångbro. Planen var att springa 8k. Det kändes inte jättekallt ute och det är jag nöjd med, sprang och njöt av att vara ute. Konstaterade under vändan att jag inte sprungit ute på över en vecka - troligen en anledning till att jag njöt så av den friska luften. 

Landade uppe vid hallen och Bollskoj efter ganska precis 8k. Nöjd över att få till det planerade passet - trots kylan och att jag bangade imorse. 

Laddat med lite energi inför innebandyträningen som snart börjar = intensiv men rolig kväll!

Inga kommentarer: