tisdag 22 januari 2013

T.u.f.F. t.I.s.d.A.G.

Efter en annorlunda måndag var det spännande att se hur kroppen skulle svara på tuff tisdagspass tillika morgonintervaller. Som grädde på moset väcktes jag av telefonen igår kväll när jag hade somnat, P som berättade att en granne haft inbrott - inte lätt att somna om efter det, är lite läskigt att sova utan M då eftersom jag är lättskrämd. 

Men jag somnade om - och gick upp när klockan ringde även om jag var galet trött. Inte jättemånga timmars sömn men jag var taggad för utmaningen. På dagens schema stod 6 * 1k intervaller. Antalet kändes lagom denna vecka och det gjorde att jag var laddad för passet!

Värmde upp ett par kilometer innan jag satte igång första intervallen - valde att köra speed 15 helt lagom för mig så tidigt på morgonen. Första intervallen gick bra men jag var glad att det "bara" var 5 till som skulle genomföras. Kopplade på pannbenet och genomförde de resterande fem intervallerna. Lite tufft var det och jag inbillar mig att kroppen var lite segare till följd av gårdagens distanspass. En riktigt bra start på träningsveckan - nu är det bara att fortsätta jobba på veckan utan! Underbart!

Inga kommentarer: