torsdag 24 januari 2013

s.N.a.B.b.D.i.s.t.A.n.S.

Igår kväll efter innebandyträningen hade jag svårt att varva ner och somna. Så roligt att träna men jobbigt när träningen håller på så sent och jag får problem med min sömn. Som en följd av detta så valde jag att ligga kvar länge i sängen istället för att gå upp och morgonträna - något jag funderat på.

Träningen blev dock av idag när Nellan var på barngympa. Dagens pass var enligt schema 14k. Jag valde dock att köra snabbdistans istället för fartlek... Värmde först upp 2k speed 12 - uppvärmningen kändes tung och jag var lite orolig över hur det skulle gå. Efter uppvärmningen var planen att jag skulle öka hastigheten till 14.5 och hålla det tempot i 10k. 10k är ganska lång distans och det var det som var min utmaning - att orka hålla ett högre tempo under en längre tid. Som vanligt är det mentala det tuffa - jag aktiverade som alltid hjärnan med lite hjärngympa och räknade ner medan jag sprang. Första kilometerna var tuffast - när jag sprungit 5k blev det lättare - troligen en följd av att det då är mindre att springa än vad jag hittills sprungit. 

Sprang alla 10k i det planerade tempot utan större problem. Kroppen kändes bra och pigg och jag är riktigt nöjd med passet. Efter snabbdistansen vred jag ner på tempot och körde 2k nedjogg speed 12 - känslan under nedjoggen var att den var det tuffaste under hela passet! 

Ett riktigt bra snabbdistanspass är avklarat och jag är riktigt nöjd!

Inga kommentarer: