söndag 27 januari 2013

l.å.N.g.P.a.S.s.

Idag hade jag sambon barnvakt så vi kunde åka ner till gymmet tillsammans på morgonen. För mig stod ett långpass på schemat och idag kände jag för att springa det inne på bandet. Det var mulet och grått ute och det lockade mig inte alls att ge mig för att springa.

Hade idag med mig iPhonen och planen var att plugg i lurarna och lyssna på ljudbok genom hela passet. Lyssnar på en bok som jag verkligen gillar och det kändes roligt att få ställa mig på bandet bara för att det gav mig en möjlighet att lyssna på boken. 

Valde idag att ge mig ut lugnt och försöka hålla det tempot genom hela passet. Ställde in bandet på femminuterstempo och planen var att jag skulle hålla det i 2.5 timme... Som alltid är det som jobbigast i början - när det känns som att man inte kommer någonstans... Idag gick det riktigt bra. Boken var bra och det gick bra att koncentrera mig på boken och försöka koppla bort det monotona i att springa på bandet under så lång tid. Jag hade även tur i att det var folk och tränade nästan hela tiden jag sprang - blir roligare att ha lite att titta på. 

Det kändes skönt att få kliva av bandet efter de planerade 30k - sista två kilometerna kände jag att det spände lite i baksida lår annars var passet ren njutning från starten till slutet. Jag kände mig stark och hade sprungit längre om det inte vore för att familjen väntade.

Inga kommentarer: