måndag 28 januari 2013

m.I.n. m.Å.n.D.A.g.

Måndag - idag som så ofta på måndagar stod ett pass i Funktionell Träning på schemat. Många anmälda vilket var riktigt roligt - mindre roligt att batteriet i headsetet strulade - men det löste sig och bidrog "bara" till att jag kände mig lite borta ett tag. 25 minuter Fortgjort Funktionell Träning kändes bra i benen. Inte jättejobbigt men periodvis är det lite jobbigt eftersom balansen testas ordentligt och det känner jag ger mig mycket. 

Efter passet passade jag på att ta ett löpband som var ledigt. Hade inte räknat med det idag eftersom alla var upptagna sist. Planen var att "bara" springa 6k - hade inte förberett mamma på att jag skulle springa men några kilometer räknade jag med skulle vara okej. 6 lugna sköna kilometer blev det och det känns riktigt bra att ha klämt in dem. 6k bättre än ingenting - mycket mer än ingenting. Ska försöka lära mig njuta av de små korta passen och mängden de ger i det långa loppet. Förr var jag bäst på att klämma in många korta pass och få mängd med hjälp av dem. Nu blir det vila och ladda för nästa pass...

Inga kommentarer: