tisdag 29 januari 2013

t.U.f.f. T.i.S.d.A.g.

Klockan ringde tidigt och jag blev förvånad... Jag har under natten sovit djupt och inte varit vaken en enda gång. Somnade lite för sent igår kväll men sovit bättre än på länge. Gick upp på en gång när klockan ringde, annars hade jag inte kommit upp.

Idag var det kortare intervaller på schemat - 700 - ingar. Inte jättetuffa utan lagom - kroppen skulle bli trött men inte helt slut. Värmde upp lite lugnt först i två kilometer - som ni märker jobbar jag på uppvärmningen och att ge den lite mer utrymme. Jag är sämst på att värma upp och den brukar prioriteras bort för att få mer tid till tuff och hård träning, men det tar sig. 

Efter uppvärmningen var det dags för den första intervallen, 700 - meter speed 15. Svårt att veta hur kroppen kommer att reagera på det tuffare tempot så tidigt på morgonen. Idag svarade den bra och det gick riktigt fint att springa genom hela intervallen. Efter första intervallen väntade 300 meter joggvila - precis som jag vill ha det - jämna och fina siffror. Andra intervallen gick även den riktigt bra... Fjärde och femte var tuffa - det kändes som att jag hade så många intervaller kvar att springa! Även den sjätte och sjunde var tuffa - benen kändes lite sega men det var bara att slita på - jag känner mig själv och vet att de sista är lättast även om benen är tröttast - detta eftersom det är så nära slutet. Tio intervaller var planen och tio intervaller blev det. 

Ett riktigt skönt pass blev det - riktigt nöjd - nu är det bara att köra på resten av veckan.

Inga kommentarer: