söndag 3 mars 2013

S.k.ö.N.a. S.ö.n.D.a.G.

Söndagseftermiddag nu och bakom mig har jag en dag jag är riktigt nöjd med. Trodde inte att det skulle bli någon träning idag, men ack så fel jag hade.

Min morgon startade framför tv:n där jag hejade på mina kusiner, bröderna Impola, som alla körde Vasaloppet - och som de gjorde det. Riktigt stolt och glad för deras skull.

Passade på att ta med mig datorn och svtplay ner i källaren för att klämma några kilometer. Planen var 15k - och det blev det. Inte särskilt fort, men det var medvetet efter gårdagens långpass. Riktigt glad över att benen kändes så pigga och starka, hade kunnat springa betydligt längre. 

På eftermiddagen ville dottern besöka mormor och självklart tog jag chansen att klämma in ett styrkepass på Värket då. Har varit dålig på styrka denna vecka så det kändes riktigt bra att jag fick till detta passet. 45 min tung styrka - tung med mina mått mätt! 

Efter styrkan var jag inte riktigt nöjd utan var sugen på att köra lite backlöpning på bandet. Tänkte inte springa särskilt långt utan planen var att låta baksida lår jobba! Körde samma hastighet genom hela passet, ökade bara på lutningen successivt medan jag sprang - gillar det upplägget. Totalt blev det 7k löpning. Härligt pass som jag är glad att lyckades att klämma in! 

Grym träningsdag och en riktigt skön söndag! Nu återstår bara väskpackning och sedan söndagsmys!

Inga kommentarer: