lördag 13 april 2013

l.Å.n.g.P.a.s.S.

Vaknade imorse och snön vräkte ner utanför. För mig som planerat långpass idag innebar det att jag flyttade dagens pass från slaskiga och blöta vägar in till ett torrt och varmt gym.

Kom ner till gymmet efter tio - lite senare än jag hoppats på men ändå i god tid. Hade en ny ljudbok i mina öron och jag startade löpbandet. Sprang lugnt och behagligt - försökte att inte känna någon stress idag utan bara springa i ett tempo som kändes bra. 

Efter fyra kapitel in i den nya ljudboken insåg jag att jag läst boken tidigare. Men det spelade inte någon roll, skönt att höra någon annan berätta boken än att läsa den själv. Kilometrarna tickade på och jag kände mig riktigt pigg. Inte ork nog att springa fortare men ork nog att springa på i det utvalda tempot. 

Efter drygt 26k  stannade det löpbandet jag sprang på och jag lyckades inte få igång det. Aningen frustrerande att behöva byta band men jag gjorde det och kom igång riktigt fort igen. Löpbanden runt om mig blev fulla och det blev lättare att springa med sällskap. På "nya" bandet sprang jag ytterligare 11k och jag fick till ett fint långpass. Nöjd och glad när jag gick av bandet - skönt att ha ett fint långpass med i bagaget efter helgen!

Inga kommentarer: