torsdag 11 april 2013

s.N.a.b.b.D.i.s.T.a.n.S.

Imorse valde jag att ligga kvar och ta mig en liten sovmorgon. Visste att ett pass stod på schemat efter jobbet idag - dottern hade nämligen barngympa!

Funderade fram och tillbaka för vad jag skulle köra och var inställd på långa intervaller - 3000 - ingar. Men det blir inte alltid som man tänkt sig - värmde först upp en kilometer och sedan satte jag av. Tempot på bandet var 15 - redan efter första kilometern ändrade jag min plan, intervallerna byttes ut mot ett snabbdistanspass. Benen kändes väldigt glada och pigga och jag klämde kilometer efter kilometer utan att känna mig särskilt trött. Mitt mål var 10k - och 10k sprangs utan problem! 

Underbar känsla att känna mig pigg och stark. Har varit orolig över att snabbheten försvunnit ur min kropp men nu vet jag att det finns lite tempo i kroppen och det känns jättebra. 

Avslutade med 3*2 min planka och lite ryggresningar med medicinboll! Ett riktigt bra pass.

Inga kommentarer: