söndag 14 april 2013

l.e.K.l.Ö.p.n.i.N.g.

Började dagen nere på Värket med sambo och ett par goda vänner. Jag körde mitt eget race där nere och gav armarna en rejäl omgång. Skönt att ha sällskap och vänner runt omkring när jag tränar även om  jag tränar för mig själv.

På eftermiddagen var dottern bjuden på ett kalas, ett tillfälle som jag inte kunde låta gå förlorat. Jag bytte självklart om och gav mig ut på vägarna. Veckans första och enda löppass ute, som jag njöt. Planen var att få till ca 20k - sköna härliga bonuskilometer. Sprang ut och kände mig lite seg i min kropp, men det gick bra och springa. Första sex kilometrarna försökte jag bara hålla tempot uppe så gott det gick utan att ta ut mig för mycket. Sedan följde riktigt lugn löpning några hundra meter och ladda benen för en skön backintervall.

Länge sedan jag körde backintervaller och jag ville därför ta chansen när jag sprang i en riktigt lång och fin backe. Bestämde mig för att köra långa backen fyra gånger. Benen tuggade på och det kändes lite halvsegt - men det gick och kändes allt bättre efter varje intervall jag lade bakom mig. Efter de fyra långa intervallerna följde en dryg kilometer med lugn och behaglig löpning. 

Bestämde mig sedan för att köra några lite kortare intervaller, drygt hälften så långa som de jag tidigare sprang. Även dessa intervaller kändes helt ok - backen planade ut och jag fortsatte att köra intervaller mellan vägstolparna. Benen blev här ganska fort trötta på ett skönt och behagligt sätt. Sista tre kilometrarna bestämde jag mig för att bara springa lugnt. Ingen press bara jogga ner och njuta.

Landade hemma efter drygt 21k löpning. Underbar löpning idag även om det var lite tufft till en början. Nu soffläge och Mästarnas Mästare på tv:n!


Inga kommentarer: