tisdag 16 april 2013

m.i.N.d.r.E. .T.u.F.f.t.I.s.D.A.g.

Valde idag att ta det säkra före det osäkra. Väldigt tuffa intervaller byttes ut mot mindre tuffa intervaller och lite kortare pass än jag vanligtvis kör på tisdagar. Det osäkra för mig är mitt knä som ömmat lite. Jag tror inte att det är någon fara utan att det blåmärken från senaste innebandyträningen som ömmar, men efter tre riktigt tuffa veckor ska jag försöka vara snäll mot min kropp och köra en lite lättare vecka -  dvs lite mindre mängd denna veckan och ge kroppen en chans att återhämta sig lite. 

Idag blev det intervaller - som alltid på tisdagar. Idag valde jag att köra lite kortare intervaller - 700 ingar varvade med 300m joggvila. Lite lugnare tempo - 4 - fart på intervallerna. Dagens pass gick bättre än jag vågat hoppats på och jag hade kunnat köra på länge till men försökte att vara förståndig idag. Totalt blev det 10 st intervaller - den sista blev dock 1000m. Väldigt nöjd med mina intervaller och mitt beslut att ta det lite lugnare!

Avslutade med extra lång stretch - något jag ska göra även ikväll, stretch för knäet och mina ömma ben! Hittade ett par nya övningar som tar väldigt mycket i mina stela muskler.


Inga kommentarer: