tisdag 9 april 2013

t. - .t.i.s.D.a.g.

Underbar känsla såhär en timme efter att dagens tuffa - tisdagspass har avslutats. Kom i säng lite senare än tänkt igår men var väldigt inställd på att gå upp tidigt och få mina intervaller avklarade. Underbar känsla att fixa dem tidigt och kunna njuta av dem hela dagen sedan!

Vaknade med ett ryck när klockan ringde och gick upp på en gång, vet att det är ett måste om jag inte ska riskera att bli kvar i sängen. Tanken idag var att köra tusingar - tuffa tusingar - tuffa inte minst för att de görs på morgonen, allt är tufft då.

Planen var att värma upp 1k - som alltid lite för kort tid men morgonen går för fort och jag vill försöka vara effektiv. Efter uppvärmningen vred jag upp tempot och körde första tusingen på speed 15.5 - jobbigt men hanterbart. Körde de första fem intervallerna på samma hastighet och jag fick slita lite... Planen var att köra totalt tio tusingar och för att orka så unnade jag mig att köra resterande fem intervaller på speed 15! Även dessa tusingar var tuffa och benen fick slita men det kändes helt ok. Som alltid - ja eller nästan alltid riktigt nöjd med mina intervaller, kan inte bli annat efter att jag tagit ut mig!

Nu ska jag njuta av detta pass och den underbara känslan det gett under hela dagen! 



Inga kommentarer: