tisdag 2 april 2013

t.U.f.F. t.I.s.d.A.G.

Kände mig riktigt trött i min kropp igår, ställde klockan på tidigt men var helt slut när klockan ringde så jag ställde fram den och tillät mig att sova vidare. Bestämde mig där och då för att ta en vilodag och låta kroppen vila - det höll nästan....

...kom hem från jobbet och funderade på hur jag skulle göra. Köra tuff tisdag på kvällen eller spara det till onsdagmorgon? Valde det första alternativet - tuff tisdag med trött kropp!

Lite bra motiverande tv - och omförhandling med mig själv om att köra 1500 -ingar, mina nya favoriter. Var osäker på hur kroppen skulle kännas och vad den skulle klara. Värmde upp en kilometer, en liten kilometer innan jag lät kroppen försöka kämpa på i tuffare tempo. Idag blev det totalt 6 st 1500 - ingar i speed 15.5. Idag var det dessutom sex galet jobbiga intervaller. Det var tufft från den första till den sista. Fördelen med att det är tufft är att det är så galet skönt efteråt. 

Nu blir det vila - en lugn kväll! I morgon är ny dag - om kroppen vill så blir morgondagen en vilodag. 

Inga kommentarer: