lördag 29 juni 2013

v.a.r.I.a.T.i.O.n.

Den största fördelen med att vara min egen coach är att jag kan lägga upp träningen precis som jag vill. Nackdelen är att det tyvärr alltför sällan är särskilt välplanerat - mina kunskaper är inte så stora som jag önskar.

Denna morgon stod ett längre pass på schemat och idag tog jag chansen att forma passet på ett sätt som jag gillar! Började med att under de första 6k springa på i ett hyfsat bra tempo - inte jättesnabbt men jag blev lätt ansträngd. Efter de första sex blev det några lite lugnare kilometer. Valde sedan att lägga in lite backintervaller - jag stannade på 4 olika ställen där jag körde 5 st intervaller. Olika ställen gav mig variation i intervallerna samtidigt som benen fick återhämta sig mellan dem. Ruggigt roligt pass och detta kommer jag garanterat att göra om. Totalt summerades dagens pass till 28 fina kilometer. Inte galet långt, men lagom. Njuter nu av att ha maran bakom mig och att jag nu har kortare distanser framför mig. Långpassen ligger numera på mellan 20 - 30k och det gillar jag.


Inga kommentarer: