onsdag 3 juli 2013

s.n.a.B.b.T.

Känslan i kroppen under måndagen var att jag var seg - men jag hade barnledigt och därför klämde jag ur  mig ett pass. MEN till följd av det valde jag att lägga en vilodag igår, tisdag, istället. Jag har slutat att planera in vilodagar utan kör på när det känns bra, och vilar när kroppen börjar kännas trött - ett upplägg som jag gillar.

Tanken idag var ett lugnt njutpass, det gick bra, ända tills jag började springa. Första kilometern gick i 4.28 tempo och de nästkommande tre i drygt 4 - tempo. Efter de fyra snabba kilometrarna kom en backe på drygt 1,7k - uppför den växlade jag ner och återhämtade mig. Vilade benen så gott det gick och laddade för några nya snabba kilometrar så fort jag kommit upp till toppen.

Kilometer 7 - 11 gick bra, bitvis lite trött men jag kämpade på och kände mig nöjd med att jag vågade springa i ett lätt ansträngt tempo under en längre tid. På löpbandet är det inte några problem men ute när jag själv måste göra jobbet har jag haft svårare för det. 

Riktigt nöjd över de fem kilometrarna och över passet som helhet. Nu har jag förtjänat att under morgondagen belöna mig med en lugn och skön slappvända utan tidspress men det är svårt eftersom jag tycker det är så roligt med kvalitetspass och att pressa mig för tillfället.

Skärmdump över passet som helhet - finfina onsdag!



Inga kommentarer: