måndag 1 juli 2013

u.N.d.e.R.b.a.R.A. .M.å.n.D.A.g.

Sista veckan innan semestern och nu ska allt klaras av. Veckans första dag på jobbet har gått för fort och jag hann knappt börja innan det var dags att åka hem. En annorlunda måndag eftersom mamma hämtade N idag och har kvar henne ända till imorgon. Ovant att bara ha mig själv att ta hand om och jag njuter av det varenda sekund.

Eftermiddagen bjöd på ett fint lite längre träningspass. Jag har svårt att få till riktigt bra intervaller ute och idag var jag inte sugen på långa intervaller -kände inte att jag hade orken eller styrkan till att genomföra dem.

Började med 3.5k uppvärmning och sedan väntade lite kortare intervaller. Valde idag att köra 300m i lite snabbare tempo varvat med 200m i lugnt tempo. Skönt mentalt att inte köra så långa intervaller. Känslan i kroppen var ok - det gick inte jättefort och var inte jätteenkelt men jag är glad över att jag hade tiden att springa ett längre pass idag. Körde mina intervaller i 14.5k vilket innebär att det blev ett gäng och det var tufft på slutet. Totalt visade klockan lite över 20k - inte illa för att vara en vanlig måndag!

Skärmdump över pulsen som fått sig en omgång idag.


Inga kommentarer: