tisdag 30 juli 2013

u.P.P. o.c.H. N.e.R.

Idag tränade jag pannben - riktigt mycket. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle köra backintervaller eller långpass så jag valde att göra en mix...

Inga intervaller men upp och ner i en backe - länge.

Sprang ut genom skogen och bort till "min" backe. Till backen är det ca 1.7k - helt perfekt avstånd för att bli uppvärmd. Väl framme vid backen sprang jag lite längre än jag brukar - ville inte behöva springa upp alltför många gånger.

När jag begav mig ut kändes det inte som att det var jättevarmt ute men värmen kom - backen ligger öppet och solen låg på hela tiden. Det blev riktigt varmt men det gjorde mig inte så mycket fram till sista kilometerna då jag började känna mig torr i munnen. Att springa upp och ner för samma backe gick riktigt bra - jag sprang inte fort men jag sprang på. Skönast var det när det blåste till och jag sträckte armarna rätt ut och njöt av att det fläktade. Jag fortsatte upp och ner tills dess att Garmin visade 26k och jag kunde bege mig hemåt. Väl hemma njöt jag av 28 fina och tuffa kilometer. Gillar sådana här annorlunda pass.

Inga kommentarer: