torsdag 1 augusti 2013

t.r.Ö.s.k.l.A.R.

I ett par dagars tid har importen från Garmin strulat, men i morse fungerade det lyckligtvis igen. Var lite irriterande eftersom jag igår körde ett hatpass, 6*1500m. Galet jobbigt och jag drar mig för den typen av pass.

Valde att förlägga passet till en av mina vanliga slingor som är relativt kuperad. Under passet valde jag att inte titta på tempot utan förlita mig på känslan. Det skulle vara jobbigt men inte jättejobbigt. 1500m tycker jag är lång distans att hålla ett drägligt tempo och det är tufft mentalt för mig att bita ihop och pressa mig genom passet. Skärmdump över passets varierade höjd.



I vanliga fall brukar jag springa denna typen av pass på löpband men jag gillar att springa ute nu när jag kan och har möjligheten. Jobbigare att hålla tempot själv än att låta bandet göra det. Bra träning att försöka hålla flåset uppe i backarna. 

På pulskurvan syns det klart och tydligt att det var sex långa intervaller - den fösta är dock lite svår att urskilja eftersom min puls var riktigt hög under uppvärmningen och den första intervallen började redan efter en kilometer... Några direkta tider kommer inte men en skärmdump över hastigheten kommer nedan. 



Ett riktigt bra pass som jag känner mig väldigt nöjd med. Fin löpning! Är nöjd med mig själv när jag klarar av att bita ihop och fixa denna typen av pass som jag tycker är jobbiga. De behövs och jag känner mig starkare efter att jag klarat av dem. 

Några få dagar kvar av världens bästa semester - snart är det dags för vardagen och löpband igen... 

Inga kommentarer: