måndag 12 augusti 2013

5.g.Å.n.G.e.r.5.

Dålig uppdatering beror inte bara på mig - Blogger är en del av det hela. Försökte skriva inlägg igår men det gick inte. Igår var det långpass, ca 30k  -tungt var det men det gick!

Dagens pass var som rubriken skvallrar om 5 * 5 min. Jag har under dagen gått och fruktat för detta pass eftersom jag vet att det är tufft. Jag fasar för passen när jag får pressa mig själv och ligga och jobba i ett obehagligt tempo en längre stund. Precis som sist när jag sprang ute i tempo så brydde jag mig inte om klockan, den var enbart där för att hjälpa mig att hålla tiden. Jag valde att springa på känsla - det skulle vara utmanade men inte ta ut mig helt. Tempot på intervallerna varierar även pga banans kupering. Vissa intervaller är det mer uppför och andra inte...

Lite ironiskt är ändå när jag studerar skärmdumpen från passet att de första intervallerna är de flackaste -  dvs minst kuperade. MEN jag vet sen tidigare att det är lättare att ösa på lite när kroppen blivit varm. Väldigt nöjd med dagens pass! Nu blir det vila och ladda upp för en ny fin dag.

Inga kommentarer: