tisdag 13 augusti 2013

m.o.R.g.o.n.P.A.S.s.

I hemmet började vi igår lägga grunden till nya sovrutiner för lilla hjärtat - tanken är att jag sedan ska ta tag i min egen sömn. Hoppas och räknar med att jag kommer sova bättre när det blir mörkare ute... Hade svårt att somna igår men ska försöka lägga mig tidigare idag, mitt mål är att få minst 7 timmar varje natt och där är jag inte än.

Klockan ringde tidigt och jag tog mig upp trots lite för lite sömn, hoppas att det hjälper mig ikväll när jag ska försöka somna tidigare. Lätt distans stod på schemat idag efter gårdagens intervaller. Lite halvtufft var det men det är bara andra jobbveckan, morgonträningen blir förhoppningsvis lättare när jag kört på ett tag! Denna morgon blev det totalt 7k distans.

Toppade morgonens pass med att köra 20 min benstyrka i tabataform! Efter 35min på löpbandet ville huvudet ha lite variation och då kändes benstyrka som ett bra alternativ eftersom jag slarvat med den under sommaren. Under mina 20min hann jag med följande övningar:
  1. Squats med vikt.
  2. Utfall med vikt - höger ben.
  3. Utfall med vikt - vänster ben.
  4. Tåhävningar med vikt.
  5. Jägarvila med vikt.
Fint pass som höll pulsen uppe.

Inga kommentarer: