tisdag 13 augusti 2013

t.E.r.r.Ä.n.g.

Hade idag turen att pappa var hemma och kom på ett besök vid oss efter jobbet. Självklart tog jag tillfället i akt att få till ett fint terrängpass.

När jag började byta om öppnade sig himlen men det hindrade mig inte - jag längtade ut. Under tiden jag hann byta avtog regnet och det var upphåll när jag sprang hemifrån. Jag hann springa drygt 1k innan himlen öppnade sig - regnet var varmt och helt underbart. Sprang ut på min favoritstig i skogen och njöt av att få hoppa över rötterna och parera för stenar. Mina nya fina Salomon var på fötterna och jag älskar dem verkligen nu - de har format sig efter mina fötter och sitter perfekt.

Efter ett par kilometer i lugnt tempo ökade jag lite och försökte att springa lite fortare. Vissa partier är det svårt att springa fort på då de är väldigt utmanande. Precis där jag vänder om för att bege mig hemåt igen kommer en riktigt brant backe och idag kände jag mjölksyran i mina ben när jag försökte trycka på i uppförsbacken. Njutning att se stora gula kantareller längs stigen - naturen när den är som vackrast. Regnet höll mig sällskap under hela vändan. Sista kilometern stannade jag av och tog det riktigt lugnt. Njöt när jag sprang uppför denna backe...

Känner hur träningsvärken från morgonens benpass börjar krypa på - spännande att se hur kroppen mår imorgon. Snart läggdags - hoppas på att få sova bättre i natt.

Inga kommentarer: