onsdag 7 augusti 2013

o.m.P.l.a.n.E.r.I.n.G.

Det blir inte alltid som man tänkt sig. På schemat stod backintervaller - min plan var att gå upp på morgonen och köra intervallerna redan då... Upp kom jag inte utan jag ställde fram klockan ett par gånger och var galet trött när jag gick upp.

Har funderat fram och tillbaka under dagen över hur jag skulle få till det - vill helst inte springa inne på bandet när det är så vacker väder ute. Det löste sig på ett oväntat sätt...

Uppvärmning med Nellan på cykel till kusin och moster - sedan fräste jag iväg till min till dagen utsedda intervallbacke. En riktigt fin backe att springa i som jag glömt bort, jag sprang en hel del i den tidigare men har glömt bort den på sistone. Backen är hälften så kort som den jag brukar springa i, drygt 200m, och asfalt - men det är skönt med lite variation. När jag sprungit upp för backen ca fem gånger passerade Nell, moster och kusin på deras tur ut till sjön. Jag fortsatte springa och tog mig uppför backen totalt 20 ggr. Benen blev riktigt trötta på slutet och det var jobbigt att springa vidare efter den sista.

Sprang vägen ut till mamma och H vid sjön, dit dottern och hennes sällskap begett sig. På vägen ut passerade jag två riktiga backar och jag utmanade mig själv med att ta i och öka tempot ordentligt i backarna. Sista sträckan ut till sjön är det nerför och jag rullade nöjt ner för backen. Vid sjön blev det lite vila och prat med familjen. Sedan hoppade Nell på cykeln och jag sprang med henne hem. 

En jättefin dag där jag fick till mina intervaller och 17 fina kilometer sprangs. Har nu ätit och snart blir det en dusch innan sängen kallar på mig.


Inga kommentarer: