söndag 1 september 2013

h.e.l.g.E.n.S.

På fredagen var intervaller inplanerade. Tyvärr gick det inte så bra som tänkt. De första 6-7 tusingarna gick riktigt bra men sen fanns det inte ork i min kropp. Kortade ner intervallerna och valde att fixa de sista 3000 meterna men valde att halvera och göra 500 - ingar istället. Tungt pass där det kändes att kroppen är riktigt nedtränad. Ska försöka kämpa på några dagar till och sedan lätta på träningen!

Lördagen spenderades med mamma och vi gjorde ett besök på finaste Smultrongården. En riktigt underbar gårdsbutik där mottagandet alltid är lika varm och de saker som säljs är lika vackra. Var på jakt efter en klänning till ett bröllop jag ska på och till min stora glädje hittade jag en - tredje gången jag kikade i klädrummet. Avslutade min lördag med 10 väldigt lugna kilometer. Sist njöt jag av en pizza - insåg att kroppen vill ha energi för att orka med!

Med pizzan i kroppen kände jag mig redo för söndagens långpass - till min stora glädje var det inte ett lång långpass. Gillar att springa långt men för tillfället är det tungt. Sprang på idag och försökte hålla tempot uppe utan att kika på klockan eftersom jag inte ville att den skulle stressa mig. Idag kändes det lite lättare - inte så att jag svävade fram men lätt jämfört med dagarna innan. Nu blir det till att tanka kroppen med bra energi och köra på de här sista veckorna innan Lidingö!

Inga kommentarer: