måndag 2 september 2013

L.y.c.k.A.

Dagens pass var lycka för mig. Efter några tuffa pass där kroppen saknat tryck och det känts allmänt jobbigt fanns det återigen lite kräm i kroppen. Idag var det åter njutning att springa.

Klockan var ställd på tidigt men jag ställde om den och somnade om. Tänkte på kroppen och att den troligen skulle vara fullt nöjd med ett pass denna dag. Extra sömn i kombination med extra bra matintag under dagen laddade batterierna. Planer för dagens pass fanns inte - utan jag sprang iväg från fotbollsplanen där jag lämnade dottern och kom efter några meter på att jag hade bästa intervallbacken i närheten. 

Spontana backintervaller blev dagens pass. Började med att springa ca 13 ganska långa intervaller i min favoritbacke, älskar den för den för med sig så många minnen. Har under min uppväxt kutat mycket i den backen under fotbollens försäsongsträningar. Nu blev det dock fler vändor men valde efter 13 att byta backe ett tag. Jag blir lite "blyg" när det är alltför mycket folk i den backen jag kutar i och gömmer mig då hellre på ett annat ställe. Sprang över till en lite kortare men brantare backe som jag öste på uppför några vändor. Kändes bra i kroppen. Avslutade med 5 extra vändor nere i den backe som jag började - det kändes lätt när jag bestämt mig för att bara springa 5 till - enkelt att då klämma på lite extra och låta benen jobba samtidigt som pulsen ökar!


Kvällen till ära blir det nog lite gött för att ladda om batterierna inför morgondagen. Jag och dottern var duktiga och gjorde en omgång cheesecake igår - mums!



Inga kommentarer: