tisdag 3 september 2013

m.O.r.N.i.n.G.

Alltid lika underbart med morgonträning - när den väl är avklarad. Jag älskar känslan av att ha ett bra pass i bagaget när dagen börjar. Tyvärr måste jag gå upp så hiskeligt tidigt för att få till det men idag gick jag upp när klockan ringde 04.20. Jag unnar mig några minuter extra när jag klär på mig ihop om att kroppen ska vakna till. 

Min morgon började på löpbandet. Idag var det "bara" 5 lugna kilometer som var planen - låta kroppen vakna till och få upp värmen. Underbar morgonlöpning idag - jag tog det lugnt och kroppen kändes förvånansvärt pigg. 

Efter löpningen väntade en repetition av FortGjort Puls. Körde igenom passet och det kändes bra i kroppen. Tog mig tiden att genomföra vissa övningar extra lugnt och fokusera på tekniken under det första varvet. Kändes skönt att tänka till lite extra. Passet satt som en smäck och det gillas. 

Denna morgon bjöd på totalt 47 minuters träning. Lite vila mellan löpning och pulspasset, in med tvätt i torktumlaren, en dusch och en god frukost senare sitter jag här och ska snart väcka lilla hjärtat!


Inga kommentarer: