tisdag 17 september 2013

.m.O.r.n.I.n.g.

Som alltid - lika stolt över mig själv de morgnar som jag kommer upp för morgonträning, som alltid - lika galet skönt efter det att passet är avklarat, känslan är obeskrivlig. 

Gårdagen bjöd enbart på 6 lugna kilometer och en barn - föräldramatch på dotterns fotbollsträning. Fokus var sedan att stretcha ut min stela kropp, välbehövligt. 

Gårdagens lugna pass och stretch hade gjort sitt för kroppen som kändes något piggare idag. Inte så pigg att den ville köra ett monsterpass, men pigg nog för att hitta på något mer kreativt än lugn morgonjogg. 

Lidingö är åter i fokus och kortare, lite lugnare intervaller kändes som ett bra alternativ i dag. Joggade upp i 1k sedan blev det 600m intervaller. Ville att benen skulle få jobba lite åtminstone så jag ökad hastigheten till 15 på bandet - det kändes som en rimlig nivå idag. 8 st intervaller var planen, samt mellanjogg på 400m mellan varje intervall. Ett lagom pass som inte kändes allt för mastigt att ta tag i denna tisdagsmorgon. 

Kroppen var snäll och vaknade till liv. Intervallerna gick alla riktigt fint - min känsla var rätt - passet var helt lagom. Jag behövde inte slita under intervallerna men det var inte heller någon söndagsjogg. Skönt också att känna att benen klarar av lite tempo så här dagarna efter helgens bravader. Min rygg har grym träningsvärk efter söndagens innebandymatch och ljumskarna har ömmat lite..

Ett riktigt fint pass för att vara denna dag. Nu ska jag njuta av dagen och av känslan att ha klarat av detta pass.

Inga kommentarer: