tisdag 8 oktober 2013

.L.å.n.G.d.i.S.t.a.N.s.

Lycka - för mig kan det vara något så simpelt som att klämma in ett långdistanspass mitt i veckan. Dottern hade sin första hockeyträning idag och min snälla pappa ställde upp och körde henne dit ner så jag fick chansen att springa lite.

Bytte om nere på jobbet och började mitt pass därifrån, roligt med ett annat utgångsläge samt att jag inte hann komma hem och slösurfa på datorn innan jag kom ut - smart drag! Planen var att få till ett pass på drygt 18k. Jag var inte helt säker på hur lång min planerade rutt var eller hur min kropp skulle kännas. Lyckligtvis kändes kroppen bra och stark - det var underbart ute i värmen som kommit tillbaka. Njöt och kilometer efter kilometer avverkades. 

När jag landade nere vid bilen hade jag sprungit 19k i lugnt och beskedligt tempo. Ett riktigt skönt pass för att vara en tisdag - känns så lyxigt att få så många kilometer mitt i veckan.


Inga kommentarer: