torsdag 10 oktober 2013

t.O.r.s.D.a.g.

Fin torsdag - trots att det inte blev som jag hade tänkt mig. Planen var att springa ute medan dottern var på Junis, men jag glömde väskan med ombyte... Lämnade jobbet lite tidigare för att byta om hemma, lite lätt regn ute fick mig att planera om. Ett pass på löpbandet blev det - första på ganska länge!

Planen var att springa 20k. Var ganska mycket folk när jag kom till gymmet och som alltid går det lättare att springa när det finns lite att titta på. När jag sprungit runt 7k tunnade det ut med folk och det kändes lite segt, försökte koncentrera mig på den podcasten jag lyssnade på men det var kämpigt. Tempot var lugnt - i detta fall innebar det 5 - fart. Försöker tänkta smart eftersom jag hade innebandymatch igår och ny match väntar imorgon! Inte lätt att vilja träna allt - därför blev det ett halvlångt pass i dag i ett tempo som inte tröttade ut mig nämnvärt - vill inte slita på kroppen. 

När jag sprungit runt 13k fylldes gymmet åter och det kändes lite lättare att springa! När 15k var avklarade kändes det nästan som att jag var klar... Som så ofta när jag springer på band är det inte den fysiska tröttheten som är problemet utan det mentala i att springa på ett löpband. Idag gick det jättebra och jag är väldigt nöjd med mitt pass.



Inga kommentarer: