söndag 13 oktober 2013

.l.Ö.r.d.a.g.s.M.y.s.

Fredagen avslutades med en innbandymatch borta, vi kom i säng alldeles för sent men lyckligtvis blev det en lång och skön sovmorgon på lördagen! 

När jag vaknade blev det frukost i soffan och jag slappade med Nellan någon timme innan jag bytte om för en löptur. Planan var ett kortare långpass - ville inte utsätta kroppen för ett för tufft pass eftersom den var ganska sliten. 3 matcher på 6 dagar samt en del löpning på det känns i kroppen! Sprang min vanliga vända och försökte njuta av att springa i skogen, i morgon börjar älgjakten så det blir några helger framöver när jag springer asfalt...

Kroppen kändes trött men det gick helt ok att springa. Jag pressade mig inte utan lät det gå lugnt och försiktigt - njutlöpning utan tempopress! Vädret var helt underbart och jag sög i mig så mycket av solens strålar som jag kunde. Efter 25k var jag hemma - nöjd och belåten med mitt pass.


Efter löpningen slängde jag mina gamla sommarblommor, utemöblerna ställdes undan och huset städades - fick mycket gjort då det underbara vädret fick allt att gå så lätt.


Inga kommentarer: