måndag 14 oktober 2013

m.O.r.g.O.n.p.a.S.s.E.t.

Avslutade veckan med en vilodag - en välbehövligt sådan. Under natten har sömnen varit allt annat än bra. En liten tjej som snurrat runt bredvid mig och en ganska rastlös kropp.

Klockan var ställd på morgonlöpning - men jag var vaken långt innan klockan ringde och fasade för att den skulle ringa. Ställde fram den lite och låg kvar i sängen och drog mig, ställde sedan fram den igen och sov lite till, ställde fram klockan en tredje gång, efter den fjärde gången valde jag att gå upp. Det var lockande att sova lite mer men jag visste att morgonen är min ända chans om jag ska hinna springa idag - och springa det vill jag efter en vilodag.

Dagens pass blev sju sköna morgonkilometer. Helt lagom för ett morgonpass, jag hoppas att detta är veckans första men inte sista morgonpass. Morgonens kilometer gick bra, kroppen kändes pigg och stark, en känsla som är obeskrivlig.


Inga kommentarer: