tisdag 15 oktober 2013

n.y.A. m.A.r.K.e.r.

Numera är tisdagar dotterns hockeydag - får skynda från jobbet och gasa ner till Hyttan där hockeyskolan äger rum. Lite stressigt - men så värt det. Stolt över min tjej som hänger i trots att hon är ensam tjej bland grabbarna.

Idag hade jag med mig löparkläder så jag kunde ta mig en liten tur på nya marker medan dottern var i ishallen. Jag visste att det fanns ett elljusspår precis bakom hallen och det kändes lite lagom så här första gången, är lite rädd för att virra bort mig.

Hade inte någon koll på hur långt spåret var men med Garmin på armen är inte det något problem. Spåret var väldigt mjukt så det sög i benen på vissa ställen och som alla gamla elljusspår var det väldigt kuperat. Idag blev det totalt 4 varv + några korta backintervaller - totalt 10k på spåret. Inte det minsta enformigt att springa samma varv flera gånger, tror att det kommer bli fler gånger! Nöjd med mitt enkla pass - snart dags att börja pressa kroppen lite igen efter några lugna veckor.


Inga kommentarer: