tisdag 3 december 2013

l.Å.n.g.P.a.S.S.

Vardagslyx - att springa långpass en vanlig tisdag! En bra tisdag med pappa hemma, som så ofta ställer han upp och kör N till hockeyn vilket ger mig möjligheten att få till ett riktigt bra pass mitt i veckan!

Lite orolig mage men jag hoppade på bandet och började springa. Hade tänkt köra tuffa intervaller men med en mage som inte kändes hundra tänkte jag om. Fartlek fick bli dagens pass. Hur länge och hur tufft lät jag känslan bestämma. Ändrade tempot regelbundet var 250:e meter - lagom ofta för att få variation och inte hinna bli uttråkad.

Kändes riktigt tufft i början och var orolig över hur långt jag skulle klara av att springa. Eftersom jag inte kände mig hundra var jag nöjd med varje kilometer jag klarade av - alla bättre än ingen. Allteftersom jag lade kilometrarna bakom mig blev det att kännas lättare. Kroppen tyckte att tempot var lagom och huvudet gillade att få knappa på displayen lagom ofta. 

Lättare gick det även för att det var mycket folk på gymmet idag = roligt att vara omgiven av andra tränande. Ruggigt kul då det var många som tränade hårt idag, gillar att det finns fler än jag som är nördiga med det de håller på med. Stängde av bandet efter 28k - underbart att ha veckans långpass avklarat en tisdag och perfekt planering då det vankas match i helg! 

U.n.d.e.r.b.a.r.a. T.i.s.d.a.g.

Inga kommentarer: