fredag 31 januari 2014

b.o.N.u.s.P.a.S.S.

Torsdag och dottern hade kvällen/eftermiddagen full av aktiviteter. Jag gillar att hon tränar men orkar inte sitta på läktaren i 2.5 timme så idag blev det löpning istället…

Kändes lite motigt att byta om och ge mig ut i snöyran men det var den möjligheten till träning som jag hade igår. Väl ute började jag fundera på vad jag skulle köra för pass - var sugen på lite variation. Efter ett par kilometer kom jag till en backe som jag glömt bort - lagom lång och väldigt lockande. Bestämde mig där och då att passet skulle bestå av ett gäng backintervaller. 

Kutade på uppför backen och gillade det. Kombinationen av snöande och intervaller var god - peppande att springa i snöfallet på något konstigt sätt. Benen var fortfarande hyfsat pigga när jag sprang tillbaka till hallen. Landade på 10 fina kilometer. 

Väl uppe i hallen hade innebandyträningen slutat och barnen väntade på sin handbollstränare. När tränaren kom stack jag ut på del två av mitt pass. Hade inte bestämt hur långt jag skulle springa utan lätt orken och lusten bestämma det. Igår var benen ovanligt pigga och det gillas verkligen. Ökade på gårdagens distans med ytterligare 9 fina kilometer. Totalt 19k - en torsdag. Det händer inte ofta, väldigt nöjd med gårdagens pass!


Inga kommentarer: