lördag 1 februari 2014

i.n.T.e.r.V.A.l.L.e.R.

Fin träningsvecka denna vecka har varit - det gillas. Idag blev det en tur till gymmet och ett gäng intervaller där. Lite längre intervaller - 1500ingar. Tufft men bra pass att ha med i bagaget…

Värmde upp 1k först innan jag speedade upp bandet i fyrafart. Öste på och fartökningen kändes men det gick bra och känslan i kroppen var god. Efter första intervallen kände jag att det var lite tufft att jogga avslappnat mellan intervallerna så tempot var väldigt lugnt… Även den andra intervallen gick fint, men problemet med mellanjoggen fortsatte och gjorde det genom hela passet. Tanken slog mig aldrig då att jag kunde ha satsat på ståvila - kanske hade det varit bra?

Oavsett fick jag sju fina intervaller med mig i bagaget när jag lämnade löpbandet. Körde sedan lite ostrukturerad styrka inne i friviktsrummet - armar, axlar, mage och rygg. Skönt att träna i lugn och ro!


Inga kommentarer: