tisdag 28 januari 2014

u.N.d.e.R.b.a.R.a. T.i.S.d.a.G.

En riktigt bra träningsdag är nu avklarad. Gjorde en favorit i repris och checkade ut från jobbet lite tidigare än normalt för att hinna klämma ett långpass med dottern och hennes morfar var på hockeyskolan. Har lärt mig att tisdagar är bra dagar för långpass - kroppen är förvånansvärt pigg då. 

Hoppade upp på bandet och hade laddat med lite spännande podcasts. Lyssnade samtidigt som jag sprang och det kändes bra. Kroppen var så pigg som jag önskat och det var bara att springa på i ett behagligt tempo. Den oron jag vid tidigare långpass känt i baksida lår var idag som bortblåst, hade dagen till ära mina boston på mig istället för mina adios - lite mer dämpning. 

Som så ofta är första halvan av passet jobbigast, mentalt blir det så mycket lättare när jag passerat halva distansen och kan börja räkna ner. Dagens mål var 32k - lite längre än vad jag sprungit på senaste tiden, har varit bekväm och stannat på max 30k pass senaste veckorna så idag kändes det skönt att kroppen kunde samarbeta och jobba med mig i 32k. Ett riktigt bra långpass där jag kände mig stark - det gillas eftersom det gör så mycket för självförtroendet.

Samma outfit men ett annat tillfälle

Inga kommentarer: