måndag 6 januari 2014

t.e.m.P.o.Ö.k.n.I.n.g.A.r.

Dagens pass blev ett mindre bra pass… Inte jättelångt men lagom - planen var 15 för det var det som hanns med. Efter gårdagens löpvila fanns dock en förhoppning inom mig att benen skulle ha lite krut i sig men det blev jag snabbt varse att de inte hade 

Började med en lugn kilometer som uppvärmning innan jag satte av på den första 600m långa tempoökningen. Här kändes det jobbigt, kroppen klarade inte av att hålla det tempo som jag ville utan jag fick kämpa på från första steget för att få upp tempot minsta lilla. 

Jag bet i hop och kämpade mig igenom totalt 14 tempoökningar, benen var fortsatt tunga och det var tungt. Försöker att inte bry mig om klockan och de tider den visar men det är tufft när det känns i kroppen att det är jobbigt och att tiderna är mindre bra. MEN jag vet att det vänder - förr eller senare. Längtar dock efter den dagen då steget åter känns lätt och känslan av att flyga fram finns där.

Inga kommentarer: