tisdag 25 februari 2014

c.O.m.e.B.a.C.k.

Det där benet… 

På onsdagen väntade innebandyträning igen, efter dryga halvtimmen började låret att kännas allt mer så jag valde att gå av. Väl hemma körde jag ben - och bålstyrka.

Torsdagen kändes låret mer och jag var ganska "nere" - åkte en vända till gymmet där jag cyklade. Till min stora lycka kände jag inte något i mitt lår då.

Fredagen ville jag inte riskera att känna något i mitt ben så det blev ännu ett pass på cykeln. 

Körde favorit i repris på lördagen och cyklade ett pass på gymmet innan jag körde ett grymt pass alternativ träning. Knäböj, utfallssteg, höftlyft, tåhävningar, planka & rygglyft.

Söndagen dags för match - var orolig som bara den men det gick bra - jag kände inte något. 

Träning igen på måndagen och med ca 10 min kvar av träningen började låret kännas av igen…

Tisdag idag och chansen till långpass fanns. En hel vecka utan riktig löpträning och min kropp hade abstinens. Hoppade glatt upp på bandet och började springa lite lugnt, i lite längre tempo än jag vanlige springer i. 

Låret kändes av men det gjorde aldrig ont. Sprang på lugnt och försiktigt i 30k och det blev aldrig att kännas mer utan bara den där känslan i låret av att allt inte är helt rätt. Njöt av mitt långpass som aldrig förr! 30 fina kilometer och imorgon laddar jag för ett alternativt pass!

Inga kommentarer: