söndag 2 mars 2014

.h.E.l.g.E.n.

Började min helg, fredagen, med något så ovanligt som en vilodag. Kände att jag ville och behövde vila inför lördagens innebandymatch när vi åkte med bara 7 utespelare. Jättenöjd  med matchen som vi vann med hela 8-2, finfin avslutning på säsongen!

Idag började min dag på cykeln framför Vasaloppet. Ville vara snäll mot kroppen efter gårdagens match, 1.5 timme hann jag med innan det var dags för säsongsavslutning med dotterns hockeylag. Att slita sig från tv:n var inte lätt när mina kusiner gjorde ett grymt lopp idag, bröderna Impola är grymma! Nöjde med mitt pass på cykeln - kände inte av mitt lår minsta lilla.

På eftermiddagen fanns tid och lust till ett andra pass. Började med ett kort "kännapåpass" på löpbandet, 6k - började sakta och ökade sedan sakta. Underbar känsla att springa utan att känna något i mitt lår. Att gå av bandet efter ett så kort pass var inte lätt men idag var det självklart - nu ska jag försöka att inte stressa utan att öka sakta men säkert och se hur kroppen reagerar. Tror det kommer gå ok nu när jag inte tränar innebandy mer och om jag tar det lugnt med intervaller.

Efter löpningen väntade styrka! Körde ett gäng knäböj där jag ökade på vikterna lite och även försökte att gå ner lite djupare, galet taggad efter att ha varit på styrkelyftstävling i lördags. Körde sedan lite tåhävningar, utfall och frivändningar. Nu ska denna kroppen bli stark!


Inga kommentarer: