måndag 3 mars 2014

d.I.s.t.A.n.s.

Började denna träningsvecka med ett distanspass på gymmet. För dottern var det nypremiär på barngympan och jag var laddad för att återigen träna det jag vill när jag vill - känner mig fri!

Började med ett par riktigt lugna kilometer och ökade farten sakta men säkert. Sprang sedan 10k i ca 4.40 fart - inte snabbt med gamla mått mätt, men idag kändes det toppen. Skönt att kunna springa utan att känna något - skönt att även våga öka tempot lite. Utmaningen nu är att öka sakta men säkert och att inte bli för ivrig, jag blir lätt det. 

Väldigt nöjd med mig själv och med dagens 12 fina kilometer. Väl hemma avslutade jag med mag - och rygg träning. Varvade planka med rygglyft under 10 intensiva minuter. 

Imorgon väntar alternativ träning - har bokat in den med arbetskamraterna för att jag inte ska lockas att hoppa på bandet…

Samma outfit men en annan dag...

Inga kommentarer: