tisdag 18 februari 2014

k.O.r.t. L.å.N.g.p.A.S.s.

Tuffa pass i fredags följt av en match i lördags har satt sig i mitt vänstra lår. Det ömmar lite på baksidan och det irriterar mig. 

Tillfälle fanns idag för ett längre pass då dottern har morfardag. Tanken var att enbart springa så länge det kändes ok, om det blev att kännas mer obehagligt skulle jag genast sluta! Lyckligtvis kändes det helt ok, visst låret ömmade men inte mer än så… Sprang på och kilometer lades till kilometer - som alltid är det mest tufft mentalt att springa långt när jag springer på löpband. Idag var löpbandet ett taktiskt val för att det är lättare att sluta om det känns fel samt att jag inte riskerade att halka på något alternativt trampa snett på något.

Dagens pass blev totalt 26k och det är jag under rådande omständigheter riktigt nöjd med. Trött var jag efter men det känns inte sämre i mitt ben och det är jag nöjd med. 

Väl hemma har jag laddat i mig mat och nu ska jag njuta av lite Yollibox i min ensamhet, dottern sover vid sin morfar.



Inga kommentarer: