fredag 14 februari 2014

T.G.I.F

En annorlunda träningsdag denna fredag. Skönt med variation och att blanda upp löpningen med lite annan träning.

Efter jobbet började jag med att värma upp på bandet - 6k. Lagom, kroppen blev varm och det kändes bra. Slutade springa när mina jobbarkompisar kom ner och gick ner i gruppträningsrummet för att träna med dem. Vi värmde upp med medicinbollarna innan det var dags för dagens pass…

Det ser inte mycket ut för världen men rackarns vilken syra jag fick i armar och ben! Burpees - övningen som jag vet att flera har en hatkärlek till fick mig att bli helt slut. De första två varven gick finfint, men sedan blev det tuffare. De sista varven fick jag fokusera på varje enskild repetition för att orka ta mig vidare. 14 jobbiga minuter - men skönt var det när det var över. 

Efter passet fyllde jag på med en bar - en flaska vatten samtidigt som jag tittade på sambon n är han persade på marklyft innan det var dags för mig igen.

Avslutade med en vända till på bandet. 9 fina kilometer avslutade jag med. Nöjd med dagens träningspass och riktigt nöjd med att löpningen kändes lätt efter passet jag genomförd - härligt att kroppen kan återhämta sig så fort.

Inga kommentarer: